First real week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Layla Vlug - WaarBenJij.nu First real week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Layla Vlug - WaarBenJij.nu

First real week!

Blijf op de hoogte en volg Layla

21 April 2015 | Australië, Sydney

Gd'day! Daar ben ik dan weer. Alleen op kantoor, dus tijd voor een reisverslagje. Probleem is dat ik nu al geen idee heb hoe ik alles kort en bondig moet vertellen en samenvatten, want wat was het een eerste week!

Mijn stage is nog niet veel veranderd, meestal zitten we hier met drie man, inclusief mijzelf, en zo af en toe zit ik dus ook geheel alleen op kantoor. Behoorlijk saai en ik had dan ook echt wel nuttigere dingen geweten om mijn tijd aan te besteden.. Het scheelt dat er sinds gister een soort van tropische storm aan de gang is en je dus niet graag buiten wilt zijn. Zeker ik niet, met vrijwel alleen zomerkleding in mijn koffer.. Zo heb ik als Dutchie vrolijk door de regen gebanjerd met mijn open schoentjes en een shirtje.. je zag de Aussies denken: "Weer zo'n buitenlands meisje die denkt elke dag met flipflops en een bikini te lopen" Ja lach maar HA ik lach wel terug hoor. Die glimlach gaat er heus niet van een kleine storm vanaf. zelfs niet als mijn hoofd eruit ziet als die van een pandabeer en m'n haren als een zak XXL wokkels, want hallooo ik ben nog altijd in Syd mate! :)

Naast stage heb ik afgelopen week dan eindelijk een beetje sightseeing gedaan! En dat was echt wat je noemt fantastisch. Wat is Sydney mooi! en grooooot. Omg, ik geloof dat ik hier nooit de weg zelf zal vinden.. Alles is hier overigens groot, het eten, de gebouwen, noem maar op. (En alles is ook heel duur.)

Maar hoe is die eerste week dan verder gelopen?
De dinsdagavond heb ik kennis gemaakt met mijn grootste nachtmerrie, een monster van een spin!! Het was echt werkelijk walgelijk! De spin - echt wat je noemt MONSTER - was nog groter dan mijn hand. Die kant van de keuken ben ik voorlopig flink uit de weg gegaan. Maar helaas blijft het beeld van dat beest scherp op mijn netvlies. Ik kan wel zeggen dat mijn nachtrust behoorlijk is verslechterd door deze ervaring..
Gelukkig ging de woensdagavond me beter af en heb ik in een club gezellig wat dansjes en drankjes gedaan om vervolgens donderdag behoorlijk moe op stage aan te komen om me weer een dag te vervelen. De dag moest daarom ook nodig opgepimpt worden en daarom ging ik die avond lekker uiteten en jawel, naar het beroemde Opera House en The Harbourbridge. Dit was in één woord AMAZING! Samen met mijn Aussie vriend die ik ooit in Utrecht heb ontmoet heb ik wat drankjes aan het water genuttigd, het uitzicht was adembenemend. Al die lichten in het donker op die enorme gebouwen. Echt heel tof! Er kwam zelfs nog vuurwerk om het extra spectaculair the maken. Nu nog een keertje bij daglicht naar de Circular Quay en dan ben ik compleet gelukkig.
Na wat drankjes aan het water (met oog op the Harbourbridge en het Opera house) ben ik mijn roommates gaan opzoeken bij een poolparty, ook dit was echt een feest! Super gave entourage en absoluut fun gehad. Wonder boven wonder ben ik vrijdag behoorlijk fris en fruitig op mijn werk verschenen. Helaas hebben vrijwel alle bedrijven op vrijdag een borrel, mijn bedrijf doet daar niet aan mee.. Dusja moest ik die avond maar weer de stad in. Heerlijk gegeten (en geborreld) bij een Italiaans restaurantje om vervolgens een keer braaf "op tijd" naar bed te gaan.
Zaterdag ging de sightseeing weer een klein beetje verder. Samen met de Dutch girls van mijn huis ben ik naar de Paddie Market geweest, oftewel gezellig een dagje shoppen. Al kun je met name telefoonhoesjes, boomerangs en didgeridoos kopen in Paddie Market, het was leuk gezien te hebben. Maar uiteindelijk was het meest bijzondere aan deze middag het ijsje die wij hebben genuttigd. Het ijsje heeft pastel kleuren, met een dikke rand suikerspin eromheen gewikkeld, popping candy erboven op gestrooid en een marshmallow on top. Dat is nog eens wat anders dan Verheggen..
Deze zaterdagavond wilde niemand uit mijn huis op stap en ik vertikte het uiteraard om ook braaf thuis te blijven in mijn weekend. Gelukkig had ik al nieuwe buddies gemaakt die wel in waren voor een feestje en dus ben ik hun gaan opzoeken. Een super leuke avond gehad in weer een andere club. - Hoeveel clubs zijn er nog te gaan!? -
Wat de zondag betreft, ja dat is toch echt rustdag hier. Mensen zijn bezig met schoolopdrachten of laden zich op voor een nieuwe week door series te kijken, het thuisfront op de hoogte te stellen of zoals ik om lekker wat uurtjes bij te slapen.
Niet dat het echt heeft geholpen, want maandag werd ik toch behoorlijk oververmoeid wakker. Als het een college was had ik hem zeker geskipt, maarja nu moest ik wel en ach zolang het in Sydney is dat ik mijn wekker om zeven uur hoor kom ik wel vrolijk mijn bedje uit..

Op mijn gezicht is dus nog altijd een brede glimlach te zien en er is dan ook nog laaang geen reden om je zorgen te maken.
Al mis ik de mensen thuis ook echt wel!! Het doet me goed om te merken hoeveel mensen aan me denken en om me geven. Super fijn die reacties en berichtjes, zo voelen jullie toch een klein beetje dichtbij :)

Byeeeeee, xxxx!

  • 21 April 2015 - 09:59

    Chantal:

    Hahahhaha! Ik moet zo lachen om hoe je je verhalen opschrijft!! Heel leuk om te lezen dat je nog elke dag met een lach op je gezicht wakker wordt!!
    Hoop dat je stage snel wat uitdagender wordt!
    Geniet er lekker van en lees je volgende verslag snel weer:)!'
    Xxxxx (succes met de spinnen. Ieeeeeeh

  • 21 April 2015 - 10:03

    Sharon:

    Super leuk allemaal Lay, ook om te lezen. Sjaan en ik lezen nu al voor de tweede keer op rij jouw reisverslag tijdens een super boring hoorcollege. Wij zijn jaloers. Dikke kus en knuffel van ons!

  • 21 April 2015 - 11:43

    Ellen:

    Wow...wat heb jij het daar geweldig!!
    xx

  • 21 April 2015 - 17:19

    AnneMarieke:

    ....dit kun jij gewoon meisje!!!Gewoon doorgaan ,ook al is het saai het werk.Laat je creatieve brein borrelen en go with the flow
    Nog effies en dan komen wij ook even over naar down under.Kun jij ons alles laten zien.En zo samen zo een overheerlijk maf ijsje eten!!

    xxxxx

  • 21 April 2015 - 18:45

    Hermi En Jan:

    Lieve Layla , nou zo'n grote spin is ook niks voor mij hoor .br br. Maar the opera house lijkt mij super gaaf . En dan zo een lekker ijsje .Mmmmm Daar kan ik dan alleen maar van dromen. Fijn dat je al wat buddy's hebt gevonden ...tuurlijk en de nodige clubs bezocht . Je hebt nu de kans.

  • 08 Mei 2015 - 10:22

    Je Tante:

    Hey Layla,

    Jammer dat je stage niet is wat je had verwacht maar he zo zijn de meeste stages dus chin up en shine iedere ochtend maar weer. Gelukkig heb je het verder wel geweldig en zie je veel mooie dingen. Fijne week met je ouders xxx

  • 21 Mei 2015 - 16:03

    Elvira:

    Ik hoor het je gewoon vertellen!! Zo leuk om te lezen! (Had nu eindelijk tijd om er ff voor te zitten om het ff goed te lezen). Aan je foto's te zien heb je het suuuuuuper naar je zin. Zo hoort het ook! Enjoy babe! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Layla

Ten week internship in Sydney. After that going to travel.

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 3244

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 08 Augustus 2015

Layla Doooown Under!

Landen bezocht: